30. NEDELJA MED LETOM, 26. oktober 2025

  • Hvala za današnjo nabirko za župnijo.
  • V torek je po sv. maši srečanje župnijske Karitas.
  • V sredo je spovedni dan pred prazniki. Spovednika bosta na razpolago že ob 18.30. Prav spoved, obhajilo in molitev so lahko največji duhovni darovi, ki resnično pomagajo dušam pokojnih na poti v raj, k Bogu.
  • V petek bo dopoldne obisk bolnikov na domovih, da že pred prazniki prejmejo Božjo tolažbo in pomoč zase in da bodo lahko vključeni tudi v odpustke, ki jih verni lahko prejmemo v teh svetih dneh, če se spovemo, gremo k sv. maši in obiščemo pokopališče (bolniki lahko tudi v duhu).
  • Ob 9. uri bo na pokopališču molitev za rajne.
  • Ob 17. uri bo v kapeli molitev vseh delov rožnega venca za duše v vicah.
  • Molitveni nameni za rajne bodo oznanjeni v soboto in nedeljo pri vseh sv. mašah.
  • Danes teden je praznik, ko se spominjamo vseh vernih rajnih. Ker je nedelja, bosta sv. maši, kot običajno ob 8. in 10. uri.
  • V preddverju lahko kupite svečke Karitas. Lepo je videti svečko karitas, ki ima krščanske simbole vere, hkrati pa je polovica daru za svečko namenjenega za ljudi v stiski.

DUHOVNA MISEL za 30. nedeljo med letom:

Številne t.i. »nove oblike vernosti«, ki so danes v modi, pojmujejo odrešenje kot osebno pridobitev, ki jo pripisujejo meditativnim in prehrambenim tehnikam ali pa posebnim filozofskim spoznanjem. Krščanska vera pa odrešenje pojmuje kot zastonjski Božji dar v Kristusu, ki nedvomno zahteva osebni napor in izpolnjevanje zapovedi, toda bolj kot odgovor na milost, ne pa kot njen vzrok.

Preveč poenostavljeno bi bilo poistovetiti cestninarja s kristjani in farizeja s preostalimi. Razlika je mnogo bolj prefinjena. Tudi med kristjani nekateri pripadajo kategoriji farizejev in drugi skupini cestninarjev.

Nek kristjan se, na primer, obnaša kot farizej, ko sam od sebe postavi merila za dobro in slabo, na način, ki seveda natančno odgovarja tistemu, kar on počne. Mož ali družinski oče bo rekel: »Idealen mož, odličen družinski oče je tisti, ki se obnaša tako in tako …« in že potihoma opisuje samega sebe. Tudi jaz, ki vam govorim, lahko rečem ali sam pri sebi mislim: »Idealen duhovnik je tisti, ki dela to in tako, ki pridiga to in tako, ki uporabi svoj čas za to in tako …« in se razume, tako, kot to delam jaz. Sveto pismo vse to imenuje samoopravičevanje. Toda ta, ki samega sebe opravičuje, ne bo nikoli izkusil, kaj pomeni, da mu je Bog naklonil, kakor cestninarju, da se je »vrnil domov opravičen«.

In cestninar nam svetuje preprost ter učinkovit način, kako stopiti pred Gospoda; potrebno je le reči: »Bog, bodi milostljiv meni grešniku!«. Čeprav kratka, ta molitev vsebuje vse. Bog in človek stojita drug pred drugim, Bog in človek, vsak s tistim, kar jima je najbolj lastno: človek s svojim grehom, Bog s svojim usmiljenjem. Molitev, ki je hkrati polna ponižnosti in zaupanja, a ki seže naravnost v Božje srce. 

                                                                                                                         Po: R. Cantalamessa