31. januar 2021
OZNANILA:
- Danes na 4. nedeljo med letom je tudi god sv. Janeza Boska, ustanovitelja salezijancev. Danes je tudi sklep meseca verskega tiska. Založba Družina podarja novim naročnikom bon, s katerim lahko naročite katero koli izmed njihovih 12 revij 10 € ceneje. Boni so pred kioskom.
- Danes bo ob 14. uri pogreb Alojza Bahorića s Studenca. Takoj nato bo še sv. maša zadušnica. V torek pa bo ob 15. uri pogreb in nato sv. maša za Todorja Tosića z Mleščevega. Gospod, daj jima večni pokoj in večna luč naj jima sveti.
- V torek je praznik Jezusovega darovanja v templju – svečnica. Sv. maša s prenosom bo ob 18.30. Pred sv. mašo se boste lahko oskrbeli s svečami, ki bodo nato blagoslovljene in jih boste kot blagoslov in simbol luči odnesli domov.
- V sredo je god sv. Blaža. Sv. maša bo v cerkvi, da bi lahko prejeli tudi blalgoslov zoper bolezni grla in drugega zla. Slovenski škofje ordinariji so za podeljevanje blagoslova na god sv. Blaža v času epidemije Covid-19 izjemoma določili da se glasen blagoslov podeli samo na začetku, nato pa v tišini vsakemu posamezniku, ne da bi se s svečami dotikali vernih.
- Petek je prvi v mesecu. Dopoldne bo obisk bolnikov na domu. Zvečer pa lepo bogoslužje, brez posebnih dodatkov.
- Danes teden, na prvo nedeljo v februarju, 10 dni pred pepelnico in začetkom sv. postnega časa bo dopoldne za sv. spoved na razpolagoo msgr. Jože Kastelic.
- Včeraj smo začeli devetdnevnico v čast sv. Jožefini Bakhiti. Naslednji ponedeljek, 8. februarja na njen god bo sv. mašo ob 10. uri daroval naš Primož Meglič.
- Pred kioskom so tudi položnice, s katerimi lahko preko Karitas pomagate Hrvaški Petrinji, kjer je poškodovanih ali uničenih 5.000 hiš.
DUHOVNA SPODBUDA škofa dr. Marjana Turnška
4. NEDELJA MED LETOM (B): Mr 1,21-28; 2 Mz 18,15-20; Ps 95,1-2.6-9; 1 Kor 7,32-35″ Kaj imamo s teboj, Jezus Nazarečan? Si nas prišel pokončat? … Kaj je to? Nov nauk z oblastjo!” (Mr 1,24.27)Priznam, da mi ni neprijetno, če kdo pohvali mojo pridigo. A ob današnjem evangeliju me je ta samovšečnost zaskrbela. Jezusa so poslušali v sinagogi in bili navzoči ob pojavu moči njegove besede pri izgonu nečistega duha, se čudili in razpravljali. Razen obsedenca pa za nikogar ni povedano, da se je kaj spremenil. Spomnil sem se resnične anekdote. Znamenitega katedralnega pridigarja v Notre Dame v Parizu je radovednost glede sv. Janeza Vianneya pripeljala v podeželski Ars. Sv. Janez je v zadregi pred slavnim pridigarjem skromno rekel: »Pravijo, da, ko vi pridigate v Notre Dame, ljudje zlezejo na spovednice, da bi vas slišali.« A znani pridigar je že zaznal, koga ima pred seboj, in odgovoril: »Da, a ko pridigate vi, vidim, da ljudje vstopajo v spovednice!« Mož je dobro vedel, da je pravi namen pridiganja spreobrnjenje srca, ne občudovanje zgovornosti. Jasno mi je, da Božja beseda današnje nedelje vabi, da se ji pustim osebno dotakniti, da sem pripravljen sebe postaviti pod vprašaj in da sem odprt za spreobrnjenje. Kot pridigar moram biti prvi, ki se pustim, da se me živa in učinkovita Božja beseda dotakne, da me celo rani, da bi nato ta lahko prodrla v srca poslušalcev. Tako razumem, kaj je hotel Marko reči, ko je zapisal, da je Jezus učil na drugačen način kot pismouki, namreč z oblastjo. Morda zdaj bolje razumem, zakaj tudi pri nas spovednica ostaja tolikokrat prazna.Malo me še zanima obsedenec. Verjetno je bil vsako soboto v sinagogi, a se ni nič zgodilo. V njem se lahko prepoznam, kadar stvari delam rutinsko, prav tako vsak vernik, ki iz navade moli ali pride k maši, a se ga to ne dotakne več. Božja Beseda govori vedno, a mi smo večkrat zamrznjeni, da ne slišimo tega, kar nam Gospod želi reči. Kadar ob Božji besedi ne čutim nobenega notranjega vzgiba, si postavim vprašanje: kaj je v tej besedi, česar nočem slišati? Nečisti duh v tem človeku ga je držal na distanci; danes bi lahko rekli, da ga je naredil za »ekranskega« vernika. Bil je tam, a se ni pustil dotakniti, premakniti; bil je »daleč«. Odhajal je tak, kakor je prihajal (ker zares sploh ni prišel). Vse dokler ni prišel Jezus. Nečisti duh je to držo v njem vzdrževal in oba sta »v miru« živela. Zato je ob Jezusu nečisti duh zavpil in se branil, da bi se ga Jezus dotaknil. In od kod misel, da je to drža »ekranskega« vernika?Na župnijah so se in se še, vedno bolj, poslužujejo elektronske komunikacije, v teh časih je to velika pomoč. Tudi sveto mašo prenašajo preko spleta. A dogaja se nov pojav: nekateri že prednostno izbirajo ta način »na daljavo« tudi, ko je možno že »v živo«. Želim spomniti, da če ni razlogov, ki resnično preprečujejo navzočnost »v živo«, je prav, da smo navzoči »v živo«. Spodbujajmo se pri tem!!! Pred ekrani smo lahko le opazovalci, gledalci. Z verniki ob ekranih postajamo vedno bolj »namišljene« skupnosti. Naš čas in splošna kultura sta temu naklonjena: raje gledamo od daleč (in pripominjamo), kot da bi bili dejavno vključeni. Sveta maša pa je nasprotno izkušnja, ki se dotika našega doživljanja, (ob)čutenja, nas zagrabi, vključi, izpostavi. Pri njej smo najbolj eno samo telo z drugimi verniki, eno ljudstvo. Evharistija ni nekaj, kar bi le uporabili (celo preko ekrana), ampak je nekaj, v kar vsak sam direktno, neposredno prispeva, da se uresniči; ali pa ga ni zares zraven. Vedno bolj razumem, da nas hudobni duh želi ohranjati kot »ekranske« vernike in kot »namišljena« občestva.Želim si, da bi se mu znali upreti in se pustili dotakniti Evharističnemu Kristusu in se spet vsidrali v živem občestvu Cerkve.
KATEHETSKO GRADIVO: