29. NEDELJA MED LETOM, 17. oktober, 2021

OZNANILA

  • Hvala za današnjo nabirko za ogrevanje cerkve in pastoralnih prostorov.
  • V torek, 19. 10. se s sv. mašo ob 19. uri začne srečanje ŽPS v novi sestavi.  
  • V četrtek je ob 20. uri Biblična skupina.
  • V petek je god sv. Janeza Pavla II. Ta dan bo posebej oblikovana molitev pred sv. mašo, po bogoslužju pa bo še krajša adoracija ob relikviji tega velikega svetnika. Lepo vabljeni!
  • V soboto je ob 10. uri srečanje ministrantov.
  • Na mladinskem večeru ob 19.30 pa bo med drugim tudi formiranje birmanskih skupin in aimatorjev.
  • V kiosku so na razpolago sveče Karitas, okolju prijazne, se popolnoma reciklirajo in gorijo z manj izpustov CO2. Sveče so blagoslovljene, njihov plamen bo svetil vašim pokojnim, z vašim darom pa bo svetil tudi ljudem v stiski. Priporočeni dar za svečo je 1,50 €. Kdor ne zmore, naj daruje manj, lahko pa darujete v dober namen tudi več.
  • Za prostovoljni dar lahko v kiosku dobite tudi naše lesene lučke, ki simbolno lahko svetijo vse leto.
  • Vabilo na slovesno sveto mašo ob pričetku sinode v Nadškofiji Ljubljana: »Sinoda« je starodavna beseda v izročilu Cerkve, ki nakazuje pot, po kateri skupaj hodi Božje ljudstvo. Če so se doslej sinode odvijale kot zasedanja škofov skupaj s papežem in pod njegovim vodstvom, papež Frančišek na tokratno sinodo vabi vse Božje ljudstvo. V naši nadškofiji bomo v to dogajanje vstopili danes, v nedeljo, 17. oktobra, ob 16. uri, ko bo v ljubljanski stolnici slovesna sveta maša. Lepo vabljeni, kdor le more. Papež Frančišek nas ob začetku sinode spodbuja: »Vabim vas k molitvi, da bi nam razmišljanja  in izmenjave med tem zbiranjem  pomagale odkrivati veselje nad tem,  da smo Božje ljudstvo, ki hodi skupaj,  v poslušanju vseh« in na vse sodelujoče kliče Božjega blagoslova.

DUHOVNA SPODBUDA papeža Frančiška

Današnji evangeljski odlomek (prim. Mr 10,35-45) opisuje Jezusa, ki še enkrat in z veliko potrpežljivostjo skuša »popraviti« svoje učence, saj jih spreobrača iz miselnosti sveta v Božjo miselnost. Priložnost za to sta mu dala brata Jakob in Janez, dva izmed prvih, ki jih je Jezus srečal in jih poklical naj hodijo za njim. Veliko poti sta že napravila z njim ter pripadata skupini dvanajsterih apostolov. Zato sta se, medtem ko so na poti proti Jeruzalemu, kjer naj bi, kakor učenci z nemirom pričakujejo, končno ustanovil Božje kraljestvo, brata opogumila in na učitelja naslovila svojo prošnjo. Približala sta se mu: »Daj nama, da bova sedela v tvoji slavi, eden na tvoji desnici in eden na tvoji levici.« (v. 37).

Jezus ve, da Jakoba in Janeza poživlja veliko navdušenje do njega in za zadevo kraljestva, ve pa tudi, da so njuna pričakovanja in njuna gorečnost okužena s posvetnim duhom, z duhom sveta. Zato je odgovoril: »Ne vesta, kaj prosita« (v. 38). Medtem ko sta ona dva govorila o »prestolih slave«, na katerih sedeti ob Kristusu Kralju, On govori o kelihu, ki ga je potrebno piti, ter o krstu, ki ga je potrebno prijeti, torej o svojem trpljenju in smrti. Jakob in Janez še vedno ciljajoč na hoteni privilegij, z zaletom pravita »da«: »Moreva!« Jezus jima v naprej napove, da bosta njegov kelih pila in prejela njegov krst, kar pomeni, da bosta tudi onadva kakor tudi drugi apostoli, soudeležena pri njegovem križu, ko bo prišla njuna ura. Zato Jezus zaključi: »Sedežev na moji desnici ali na moji levici pa ne dodeljujem jaz, ampak so za tiste, ki jim je pripravljeno« (v. 40). Kot bi rekel, sedaj hodita za menoj ter se učita pot ljubezni »na kateri se izgublja«, za nagrado pa bo poskrbel nebeški Oče. Na poti ljubezni se vedno izgublja, kajti ljubiti pomeni opustiti sebičnost, usmerjenost nase, da bi služili drugim.

Jezus je zatem opazil, da se je drugih deset apostolov jezilo na Jakoba in Janeza in s tem razkrilo svojo isto posvetno miselnost. S tem mu je bilo ponujeno izhodišče za lekcijo, ki velja za kristjane vseh časov, tudi za nas: »Veste, da tisti, ki veljajo za vladarje narodov, gospodujejo nad njimi in da njihovi velikaši izvajajo nad njimi oblast. Med vami pa naj ne bo tako, ampak kdor hoče postati velik med vami, naj bo vaš strežnik, in kdor hoče biti prvi med vami, naj bo vsem služabnik« (v. 42). To je pravilo kristjanov. Učiteljevo sporočilo je jasno. Medtem ko si velikaši sveta gradijo »prestole« za lastno oblast, Bog izbere neudoben prestol, križ, s katerega se kraljuje tako, da se da življenje. »Sin človekov«, pravi Jezus, »ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge« (v. 45).

Pot služenja je najučinkovitejše zdravilo proti bolezni iskanja prvih mest. To je zdravilo za povzpetnike, iskalce prvih mest, ki okužuje številne človeške kontekste in ne prizanaša kristjanom, Božjemu ljudstvu in tudi cerkveni hierarhiji. Zato kot Kristusovi učenci sprejmimo ta evangelij kot klic k spreobrnjenju, da bomo s pogumom in velikodušnostjo pričevali Cerkev, ki se sklanja k nogam zadnjih, da bi jim z ljubeznijo in preprostostjo služila.

Devica Marija, ki je v polnosti in ponižnosti sprejela Božjo voljo, naj nam pomaga z veseljem hoditi za Jezusom po poti služenja, torej najodličnejši poti, ki vodi v nebo.